Dasdan.be Forum Index Auto - Moto Auto Ervaringen met Skoda Fabia Combi D 1.4 TDI 70 pk of D 1.9 TDI 101 pk??? |
Browsing this Thread:
1 Anonymous Users
Bottom Previous Topic Next Topic |
| |
|
|
|---|
| Poster | Thread | Rated: 1 Votes |
|---|
|
Ervaringen met Skoda Fabia Combi D 1.4 TDI 70 pk of D 1.9 TDI 101 pk??? | #1 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Webmaster
![]()
From Ghent /Gent
Level : 21 HP : 0 / 521 Group:
Webmasters Registered Users ![]() |
Iemand ervaring met Skoda Fabia Combi??
Ik sta op het punt om ofwel de D 1.4 TDI 70 pk of D 1.9 TDI 101 pk aan te schaffen. Testrit zal uitwijzen of ik de 1.4 of 1.9 zal nemen. Uitvoering : Disney On Ice (airco, centrale vergrendeling en vloermatjes met Disney Logo )met als extra opties: -metaalkleur -Alarm -Cruise Control Skoda Car Configurator ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Posted on: 18/11/2006 18:40
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Re: Ervaringen met Skoda Fabia Combi D 1.4 TDI 70 pk of D 1.9 TDI 101 pk??? | #2 |
|||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Webmaster
![]()
From Ghent /Gent
De "Skoda Fabia Combi D 1.9 TDI 101 pk Disney On Ice Versie" komt eraan
Met nog paar leuke extra's : -verwarmde en electrisch verstelbare spiegels -Alarm -Centrale vergrendeling met afstandsbediening -Armsteun voor bestuurder -Boordcomputer -Airco -cruisecontrol en dit in het antraciet grijs met zwarte zetels Begin Januari meer hierover, in afwachting heb ik gratis een vervangen wagen ter beschikking. |
||||||||||
Posted on: 10/12/2006 23:04
|
|||||||||||
|
Mijn eerste Skoda Fabia Combi D 1.9 TDI 101 pk | #4 |
|||||||||
|
Webmaster
![]()
From Ghent /Gent
Vandaag was het dan eindelijk zover: "mijn eerste Skoda Fabia Combi D 1.9 TDI 101 pk is een feit".
Omstreeks 15u kwam ik aan in de Skoda garage 'NAM' te gent. Na een warm onthaal door de persoon die mij de wagen verkocht, Patrick, kreeg ik een tasje koffie aangeboden en werd verzocht even te wachten tot de vorige klant afgehandeld was. Na een 5 -tal minuten was het mijn beurt. We regelden de papieren en betaling. Alles was netjes voorbereid en na een 10-tal minuten was alles afgehandeld. Terwijl de papieren geregeld werden, was een technieker reeds bezig mijn nummerplaten aan het versteken. Daarna werd ik begeleid naar de garage waar de wagen klaarstond. De wagen was netjes opgeblonken en zelfs de nummerplaten die pas verstoken waren blonken als nieuw. Ook mijn eigen oude autoradio was netjes ingebouwd. Daarna volgde een duidelijke demonstratie van alles knopjes, toeters en bellen. Ook de motorkap, kofferruimte, tanken en bandenspanning kwamen hierbij aan bod. Na ruim 1u uitleg en zelf proberen waren we hiermee rond. Er werd vlug nog een 10-tal liter diesel getankt en de auto werd voorgereden. Na ongeveer 3.000 km word ik terug in de garage verwacht voor en kort nazicht van het oliepijl, nadien is er elke 15.000km een klein onderhoud gewenst, en elke 30.000 km een groot onderhoud. Ik nam plaats in de wagen, even de spiegels bijregelen en hup ik was vertrokken. Vroem Vrrrroeeeeeem ![]() De wagen reed lekker, 'just gelijk nief', straks nog eens een toerke gaan doen als de vriendin thuis is. Wordt vervolgd ... |
||||||||||
Posted on: 15/1/2007 17:19
|
|||||||||||
|
Re: Mijn eerste Skoda Fabia Combi D 1.9 TDI 101 pk | #5 |
|||||||||
|
Webmaster
![]()
From Ghent /Gent
|||||||||||
Posted on: 21/1/2007 21:06
|
|||||||||||
|
Re: Mijn eerste Skoda Fabia Combi D 1.9 TDI 101 pk - 10.000 KM | #6 |
|||||||||
|
Webmaster
![]()
From Ghent /Gent
De eerste 10.000 km zijn deze week ruim overschreden.
De wagen wordt hoofdzakelijk gebruikt voor woon-werk verkeer tussen Gent-Strombeek en Gent-Zwevegem. Tot nu toe geen echte problemen te melden behalve een kleinigheid met een loskomende rubberen dichting aan het bestuurdersportier. Deze zal bij het onderhoud op 15.000Km vervangen worden. * Plus-punten: ----------------- + Airco koelt snel. + Electrische ruiten kunnen makkelijk met 1 druk op de knop volledig geopend en gesloten worden, ook mogelijk in stappen. + Grote koffer met zijdelingse opbergvakken. + Regelbaar ruitenwisser interval perfect af te regelen. + Relatief stille en zuinige diesel motor gezien het vermogen. Gemiddeld verbruik: (TDI 1.9L 101 pk) Lange afstanden: 4.3L - 5.2L (40Km-60Km - E40 - Spitsuren - Filerijden inbegrepen - Max Snelheid 120Km/u - 130Km/u - Gemiddelde snelheid 70Km/u - 90Km/u) Korte afstanden: 5.2L - 5.8L (3Km-5Km - Centrum Gent - Spitsuren - Max Snelheid 60Km/u - Gemiddelde snelheid 30Km/u) + Vinige motor waarmee zowel sportief rijden als filerijden een leuke ervaring is. + Waarschuwing bij het niet uitschakelen van de lichten. * Min-punten: ---------------- - Airco verspreid soms een muffe geur. (blijkbaar is dit normaal doordat beestjes in het ijs van de airco blijven kleven en bij ontdooien dan een geur verspreiden) - De armsteun in de middenconsole is nogal hard uitgevallen. - De rechter zijspiegel is kleiner dan de linker zijspiegel, waardoor een doodehoek onstaat. - De zetels mochten iets zachter. - Opbergvakken onder de zetels zou een plus zijn. Wordt vervolgd ... |
||||||||||
Posted on: 13/5/2007 12:45
|
|||||||||||
|
Re: Mijn eerste Skoda Fabia Combi D 1.9 TDI 101 pk - Klein onderhoud 15.000 KM | #7 |
|||||||||
|
Webmaster
![]()
From Ghent /Gent
Vandaag had ik een afspraak voor een klein onderhoud van 15.000 km.
Deze ochtend rond 8.30 bracht ik de wagen binnen. De dienst carrosserie kwam een kijkje nemen of de rubberen dichting inderdaad diende vervangen te worden omdat deze los gekomen was (zie vorige post). Ze zouden de rubber bestellen en vervangen onder garantie. Uitgevoerde werken: -Verversen Olie -Vervangen filter en dichting -Bijvullen sproeivloeistof -Nazicht bandendruk -Vervangen rubberen dichting aan portier onder garantie -Als extra heb ik een set ruitenwissers gevraagd om later op het jaar zelf te vervangen indien nodig. Totaal: 135 € (incl BTW) De wagen was rond 16u klaar, ook de bestelde rubber was reeds aangekomen. |
||||||||||
Posted on: 7/8/2007 17:46
|
|||||||||||
|
Re: Mijn eerste Skoda Fabia Combi D 1.9 TDI 101 pk - Te koop | #8 |
|||||||||
|
Webmaster
![]()
From Ghent /Gent